woensdag, mei 07, 2008

To click or not to click

That's eigenlijk de ultieme questione voor een succesvolle samenwerking. Daar kwamen Heer van Hoogdalem en ondergetekende vandaag nog maar weer eens achter. Of eigenlijk zaten we knikkebollend tegenover over mekaar.

H:"Kijk, creatief en origineel, ondernemend en ook nog een beetje lekker lullen, prima. Maar er moet in den beginne een click zijn, anders werkt het niet!"
B:"Inderdaad,een van de voornaamste redenen waarom ik voor mezelf ben begonnen. Om meer dan normaal mogelijk is zelf te bepalen met wie je werkt, spart, groeit en bloeit."
H:"En met klanten?"
B:"Ook. Als ik bij een intake al het gevoel heb dat mijn onderbuik toertjes maakt over de Tilburgse Kermis, dan haak ik snel af. Het geeft me veel meer lol in mijn werk om met een opdrachtgever waar je mee kunt lezen en schrijven te pionieren en te bouwen dan wanneer je met die troela van de feestcommissie om de tafel moet zitten. De productiviteit gaat naar beneden, je komt altijd te laat en gaat te vroeg weer weg en thuis antwoord je steevast de vraag hoe het was met "Ja, wel okay..."
H:"Doen wij dat eigenlijk nog wel zonder?"
B:"Sporadisch. We leven nog niet in Eutopia, maar we zijn hard op weg."
H:"Bas?"
B:"Ja?"
H:"Wil je verkering met me?"
B:"Hoezo?!"
H:"Het clickt namelijk zo lekker...."

Wordt - ongetwijfeld - vervolgd

Geen opmerkingen: