donderdag, mei 08, 2008

Succesvolle sociale netwerken

Met de doorstart van SOP, de contacten met Professional Outsiders, de borreltjes bij Naamlooz, een LinkedIn-, Hyves- en een Myspace-profieltje, wandelend door een GreatPlacetoLive en zoemend naar Ohlalalala deze zomer terug naar Plakken-met-Plaxo en de Twittertrutten heb ik na 3 jaar nog steeds 5 hele goede vrienden en vriendinnen, maar ondertussen (de mogelijkheid tot) contact met vijfhonderd privé- en zakelijke bekenden en voorts ook hun contacten en die van hun etcetera.

Er moest wel een apart email-mapje komen met daarin ALLE inloggegevens en wachtwoorden en geregeld moet je al kitesurfend even door deze online community's jumpen, maar dan heb je ook wat: kennisdeling, vergroten naamsbekendheid (handig als je zelfstandig ondernemerT bent), maar bovenal natuurlijk dat je tegenwoordig niet alleen die gekke buurman om een dienst kan vragen (en vice versa), maar de halve wereld.

Waarom zijn er dit soort netwerken, wie zie je daar terug (en wie niet), maar bovenal, wat zijn het eigenlijk?

Lode Broekman legt in 3 hapklarebrokjes haarfijn uit Waarom, Wie en Wat N-E-T-W-E-R-K-E-N precies behelst. Veel inzicht en inlogcodes toegewenst.

Geen opmerkingen: