vrijdag, juni 08, 2007

Nieuwe PR-campagne A'dam heeft effect


Amsterdam heeft een imago probleem: chagrijnige serveersters, het Damrak is een glijbaan van mayanaise met Russische, Bulgaarse en Roemeense kampioenen Tassen Stelen, de never ending taxi-oorlog en bijbehorende oplichterijen en aanrandingen, buurt-oorlogen tussen kansenjongeren in 020-West, en natuurlijk, niet te vergeten, de parkeermeters die tegenwoordig 4 euries per uur aangeven. Vergeet ik bijna de eindeloze thee-sessies van Job met frauderende moskee-bouwerts. Dus na IAMsterdam bedacht het reclamebureau voor veel belastinggeld de slogan 'Welcome'. En daar zakte niet alleen mijn broek van af, de unterhose van Geenstijl vond dat ook weinig stijlvol. Vandaar dat de fotofuckers opdracht kregen om een anti-amsterdam-campagne bedenken. Kostte niets, binnen een nacht tientallen mogelijke winnaars en een ongeevenaard effect op binnen- en buitenlandse toeristen.
* sluit deuren en ramen en zet radio aan *

Geen opmerkingen: