donderdag, juni 21, 2007

Cannes me gestolen worden

Deze week staat Cannes voor de 54ste keer in het teken van de internationale reclameprijzenslag. Vorig jaar toog ik nog opgetogen naar de badplaats om me te laten inspireren door de toeters en bellen rondom de prijsuitreikingen. Niet dus. Cannes is voor velen een veredeld bedrijfsuitje geworden waar de productie-assistent de creditcard van de baas op zak heeft en daarmee het meegereisde personeel voorziet van 8 euro biertjes. En verder houd je je overdag voornamelijk bezig met het inlikken, regelen en omkopen van andere productie-assistentes die je mogelijk toegang kunnen verlenen tot het hippe feestje van Massive, Czar of Condor. En als je eenmaal binnen bent, is iedereen al weer lam. Iedereen weet dit, iedereen doet dit en iedereen vindt het verder prima. Het blijft toch Cannes man! Het gros is dus niet zo geïnteresseerd in wie er met een Bronzen, Zilveren of Gouden Leeuw vandoor gaat. Veel interessanter zijn de fetisj behoeften van art en creative directors die aan de dinertafel gedeeld worden. Immers, 'wat in Cannes gebeurt, blijft in Cannes'. En toegeven, die informatie krijg je zelfs na 10 koffie-afspraken op de burelen in Amstelveen niet te horen.

Behalve dat het je een hoop geld scheelt door thuis te blijven, pik je ook nog eens de (Nederlandse) winnaars mee!
Binnen de afdeling Print won DDB Amsterdam met de Volkswagen Touareg-advertentie:
Verder won EuroRSG 4D een zilveren Leeuw met het online game The Hunt voor Volvo, Wieden + Kennedy sleepte een bronzen exemplaar in de wacht met Burnout Dominator voor Electronic Arts.
Maar met stip op 1 zijn toch de Diesel-chickies Heide 1 & 2 die zgn. een Diesel-verkoper hebben ontvoerd en zich al dagen op een hotelkamer met tig camera's hebben opgesloten. Ready for some interactive kidnapping?
Mooie inspirerende campagnes die de mogelijkheden van het web (2.0) en de interactie met de doelgroep steeds beter en leuker integreren.

Maar wat er verder gebeurt in Cannes kan me eigenlijk gestolen worden...

* zwaait toch even naar alle vriendjes en vriendinnetjes die nu met een kater aan het hotel-zwembad liggen *

Geen opmerkingen: