donderdag, mei 31, 2007

Waarom doen we er allemaal helemaal niets aan?


Ik had de trein moeten pakken. Veenendaal heeft immers een station voor de Nederlandse Spoorwegen. Maar nee, zo vaak trek ik die GMC Suburban 1977 ook niet uit de garage en wat kan mij nou overkomen om 16.00 uur op een mooie donderdagmiddag? Inderdaad, niets. Je staat in het Westerpark al stil. 20 Minuten alvorens ik de Ring A10 zag. Dat red je ook als je achteruit hinkstapspringt. Mijn verbazing was dan ook niet groot dat op de 80km Ring iedereen 0 km/uur reed. Maar om 17.00 uur (aanvang bloggersbrancheborrel) stond ik nog steeds op die klote ringweg. Ah, we rijden weer. 100 meter slechts (en langzaam!) om daar het prachtige bord te zien: Vanaf dit punt nog 2 uur naar Utrecht. Je kent ze wel, de bordjes langs de rijen in een pretpark. Zo voelde ik me een beetje. Eraf! Nu nog voordat jezelf om 19.00 uur ergens bij Breukelen vindt. Bij Oudekerk (17.20 uur) over de ventweg parallel aan de A2. File inhalen, dit gaat goed! Maar de glimlach verdween snel toen ik bijna de Oudekerkse Plassen inreed en een tweetal verloren barebackers uit Groningen bijna onder de voet reed. U-turn, nu plankgas over vaag bekende polderweggetjes waar ik wel eens had gefietst. Dan blijkt dat je met je fiets in die contreien meer mag, dan met je auto. Muurvast tussen de doodlopende weggetjes. Links van me lag de A2 met een eindeloos uitzicht op blik en rubber, stilstaand. En iedereen die er maar gelaten in staat. Kuddevolk. Immers, de trein is ook altijd te laat, de plee is ranzig en je treft altijd een groepje kansenjongeren die graag met je over de zin des levens willen discussieren. En aangezien je toch naast 4 miljoen stilstaanders staat die ogenschijnlijk ook niet van plan zijn alternatief vervoer te zoeken, zal dit probleem alleen maar groter en groter worden. Ik wist ineens weer waarom ik nooit afspreek voor 10.00 uur en na 16.00uur buiten A'dam.. Ik was die regel vandaag even vergeten. Nummer van Simon? Nope. Nummer Henk-Jan? Nope. De valkuil van elke blogger? Je kent wel alle url's uit je hoofd, maar je lijst met 06-nummers neemt aleen maar af... Half zes! Ik word gek! Kudt-files, kudt-forenzen, kudt-kabinet, kut-80km-regel, kudt-auto-eigenaar dat je bent! Ik geef me over: geen zin om nu nog 2,5 uur langzaam rijdend naar Gelderland te tuffen om aldaar erachter te komen dat de wijn en de tapas verdwenen zijn, de rondleiding door de nieuwe event-locatie van Effect Groep net gemist heb en bovenal de laatste nieuwtjes, tips en weetjes van de andere bloggers aan me voorbij heb moeten laten gaan. Rest mij niets anders dan die lauwe laffe Chinees van gisteren weg te werken en geduldig af te wachten totdat een van de aanwezigen aldaar kont doet van de avond. Kudt-zooi.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ola bas!

wat jammer dat je er niet was. toen wij allemaal weggingen kwam simon van zijn kantoor met jouw reactie/afmelding. kudtzooi ja. ik ben ook voor: meeting om 20.00 volgende keer. en ja het was gezellig. er zijn veeeel foto's gemaakt van mensen die foto's maken. leuk voor het blog ; ). grtz pee, btw we gaan zowiezo contact hebben over lowlands en de magneetbar ... samenwerken bas, eindelijk : )

Anoniem zei

Er komen volgende keren.

http://weblog.highprofile.nl/2007/06/eerste_brancheb.html

Anoniem zei

Heej Bas... weer wat afgekoeld? Ik heb je mailtje gisterenavond met de groep gedeeld (gedeelde smart is halve smart dacht ik dan)... Heel graag tot de volgende keer, wellicht andere tijd of andere plaats?