woensdag, mei 02, 2007

SOP! deed Rob, en vele anderen

Alweer een SOP! buiten het Centrum. Moet dat nou? Kolere-eind fietsen, ik heb hard gewerkt, ik wil op tijd naar bed, ben ik nog op tijd voor die pont of moet ik nou zo meteen ook nog een kwartier tussen al die forensen staan? Verdomme, klote kruispunt! Ga weg van dat fietspad, stomme toerist!
Het zenuwachtige gepiep waarschuwt voor vertrek, de motor ronkt, de wind door mijn haren, we steken van wal. Mijn hartslag daalt en ik kom bij zinnen. Even op ’t IJ, balanceren op de golven. Dan aan de overkant een korte rit van dichte bebouwing naar steeds minder. Van de stad naar de rand.
Wat is het eigenlijk dichtbij, al die rust! En wat is het hier mooi! Wat is het nou helemaal? Twintig minuten van gejakker naar oase...

Lees Robin's notulenroman hier verder...

Geen opmerkingen: