zaterdag, september 15, 2007

Van lieslaars tot lila-strik

Zo. 33 jaar. Schiet al lekker op. Nog 2 jaar tot mijn 35ste en ik ga me definitief bezighouden met de essentie van mijn bestaan op deze aardkloot. Aldus Maha Laxmi, die auf mein Geburtstag een chart heeft 'getrokken' en me doodleuk vertelde dat ik pas sinds een jaar of 3-4 me echt bezig houdt met wat me echt bezighoudt... En dat ik nog 2 jaar in deze materie vastbijt en daarna de Bob Geldoff van de jaren tachtig wordt. Mooi vooruitzicht: Live Aid organiseren. De wereld redden. Heerlijk.

Om daar te komen, werk ik me een ongans. Niet achter mijn macbook of op kantoor, maar met mensen. Deze week (en niet alleen deze) stond in het teken van 'netwerken'. Dat begon op het Natural Networking Festival, de bom onder het netwerken: in de natuur van Drenthe, relaxte mensen, gratis workshops en waar diverse zakelijke en creatieve netwerken uit het hele land samenkomen. Een plek waar je bijna geen kaartjes meer uitdeelt, omdat je in 3 dagen bij het kampvuur genoeg van elkaar weet om nooit meer te vergeten.

Terug naar de Randstad: Het Nationale Cultuurbal op dinsdag 9/11. Eigenlijk hetzelfde als in Drenthe, maar dan ligt de gemiddelde leeftijd op 55+, lopen alle 400 mannen in het zo ouderwetsche black-tie kostuum en hebben de dames zich zo stijf in middeleeuwse korsetten gewikkeld dat ze nauwelijks nog in staat zijn te praten. En ondanks verwoede pogingen cultuur, kunst en commercie samen te laten smelten, blijven de heren en dames van het Oude Geld toch steken bij de Robecco Zomerconcerten, de ING-Rijksmuseum-deal en het prachtige Herfst-programma van het Concertgebouw. En aangezien de ING ook hoofdsponsor is van dit bal, hangen we for the record de 2 lelijkste bannieren op rondom het prachtige diner op het podium van de schouwburg. Gelukkig dineerde ik tegenover de directeur ING Real Estate (de baas van Overhoeks) zodat ik hem haarfijn kon uitleggen waarom ik een bureau ben begonnen wat zich richt op belevingsmarketing. Omdat banners lelijk zijn. En omdat het niet werkt. Averechts zelfs. Hij heeft nog niet gebeld... Eigenwijs.

Het lila-Hugo Boss pak hangt weer in de kast inclusief lila-strikje en werd vervangen door laarzen en een wit shirt voor het BKB-feestje gisteravond in Onassis. Goed om Rob Oudkerk weer eens te zien en die nieuwe hoofdredactrice van het Parool is in het echt ook een mooie vrouw. Het meeste bijgebleven is toch wel de familie Zwaan die waarschijnlijk bij elke feestelijke gelegenheid langs de kade samenklonten en met bedelende ogen de tempura uit je handen toveren. 'Niet teveel hoor', riep de serveerster nog - die bij geen enkel gerecht wist waarmee ze kwam aanzetten - 'er is er al 1 die te dik is om nog op te stijgen...'

Tijd om de vrijdag af sluiten in een wat intiemere sfeer: gelukkig trouwen op Pont 13: Bas en Merlijne, van harte en een fijne honeymoon!

1 opmerking:

Gerjanne Tiemens zei

GefeliciTaart!!!

En dank voor deze fijne recensie :o)
Volgens mij moeten wij heeeel snel een keertje koffie of iets sterkers drinken in het Ernumse!