Je hoeft geen persbericht eruit te sturen om rumor around je brand te maken. Plaats gewoon wat vacatures in kranten en op websites en het balletje gaat rollen. Zoals MySpace (Nederlandse beta-versie). Her en der werden diverse marketing en PR vacatures gevonden voor de Nederlandse markt. Met als doel om den Lage Landen te veroveren. Een virtueel gevecht om de meeste profieltjes!
Het sociale netwerk wil flink aan marketing gaan doen in Nederland, blijkt uit de vacatureteksten. Het bedrijf gaat onder meer inzetten op samenwerkingen met Nederlandse mediabedrijven en de muziek- en filmindustrie. Ook wil het bedrijf goed aanwezig zijn op evenementen en festivals. Daarnaast zal Nederland kennismaken met MySpace via straatmarketing, sponsoring en allerlei vormen van onlinemarketing.
MySpace heeft internationaal meer dan honderd miljoen gebruikers. Hyves is met drie miljoen internationale gebruikers op wereldschaal geen concurrent voor MySpace, maar in Nederland is het nog maar de vraag of MySpace de dominantie van Hyves kan doorbreken. Van de drie miljoen gebruikers van Hyves zijn er namelijk meer dan twee miljoen Nederlands. Oprichter Raymond Spanjar denkt dat Hyves maximaal tussen de vijf en zes miljoen leden kan krijgen in Nederland.
Voor de komst van MySpace naar Nederland is Spanjar niet bang, zei hij eerder tegen Emerce. "Dan komen ze met een vertaalde site, maar die heb je in Nederland niet nodig. YouTube is al heel populair, terwijl het een Engelstalige site is. Als Nederland zat te wachten op MySpace, dan was de doorbraak al wel gekomen."
Wij vinden het allemaal prima; voor elke profielen-site heb je zo je doelgroep. Want anderen ervan vinden, lees je hier.
dinsdag, mei 15, 2007
MySpace wants to kick Hyves-ass
at 12:14 p.m.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten