Shock-marketing: I like. Het hele dorp en het halve land praat al over "je" nog voordat je uberhaupt hebt laten zien waar het daadwerkelijk om gaat. Free publicity om GEK van te worden: interviews, recensies, volle blogs en gevulde fora. Wie wil dat nou niet? Juist, de andere helft van het land die "de shock" natuurlijk te aanstootgevend vindt, onethisch, niet verantwoord en over de rug van een ander. Ook ons gezellige Pinksterdiner werd tussen de garnalentaartjes en de met gehakt gevulde pikante puntpaprika opgeluisterd door de discussie of ze "HET" nu wel of niet mogen uitzenden. We werden het niet met elkaar eens. In Den Haag ook niet. Daar willen ze wel, maar mogen ze er niets over zeggen en in de overige discussies blijft de angel ook ergens tussen de wal en het BNN-schip hangen. Hier heerst de mening die de shock (of guerilla) marketing aanhangt: het is dus schandalig dat dit soort "shows" moeten worden gemaakt, maar het is nog schandaliger dat het HELE land zijn ogen sluit voor de problematiek rondom dit onderwerp. We mogen mensen opsluiten, verbouwen, verhuren en verhandelen terwijl de camera's zoemen, maar zodra je mag stemmen over een nieuw leven of terug naar je wachtlijst, dan gaat het te ver. En ondertussen weet niemand eigenlijk precies hoe de show eruit komt te zien, maar we hebben in belspelletjes-, Big-Gouden-Kooi-Brother- en SMS-land allemaal wel onze mening klaar... Jammer. Ook jammer, maar minder erg, is dat HOTEL vrijdag a.s. optreedt in 020-Pakhuis Wilhelmina (de bezoekers mogen stemmen welk bandlid wordt gekielhaald in de haven), maar anders had ik zeker voor de buis gelegen. Mocht je trouwens om geld verlegen zitten, je kunt je nieren ook gewoon verkopen. Om maar te zwijgen over illegale nierenhandel. Doen we ook niet moeilijk over, of wel dan?!
woensdag, mei 30, 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten