Weblogs en online video staan hoog op het corporate december verlanglijstje. Volgens onderzoek door Melcrum onder ruim 2100 communicatie VP’s, directors en managers gebruikt aan het eind van dit jaar 55% van deze bedrijven weblogs voor communicatie met klanten en werknemers.
Online video via onder andere YouTube is met 63% nog iets populairder, gevolgd door podcasts (43%), RSS/webfeeds (51%) and social networks zoals LinkedIn (41%). De doelgroep waarvoor bedrijven social networks willen inzetten of in hun bestaande intranets willen invoegen is anders dan verwacht: niet klanten maar medewerkers. De nieuwe generatie medewerkers verwacht van zijn werkgever tools om met collega’s en vrienden te kunnen netwerken. 3D webtools zoals Second Life zijn niet populair: 73% van de respondenten is niet van plan deze toe te gaan passen.
Voor het gebruik van deze social media heeft 70% van de respondenten nog geen richtlijnen opgesteld, ondanks dat 45% van de respondenten aangeeft dat werknemers die online communiceren en discussiëren over hun bedrijf een zeker risico inhouden. (Bron: Molblog.nl)
maandag, mei 21, 2007
Meer dan helft bedrijven blogt eind 2007
at 12:56 p.m.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten