woensdag, maart 25, 2009

R.I.P Martin Brozius

Jeugdheld en rennend voorbeeld Martin Brozius is op 67-jarige leeftijd van ons heen gegaan. Hij werd nationaal bekend door zijn rol als Aernout Koffij in de tv-serie "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer".

In de jaren '70 en '80 presenteerde Brozius het tv-jeugdprogramma "Ren je rot". Hij had ook een radioprogramma waarin kinderen uit groep 8 in een quiz vragen moesten beantwoorden met hulp van hun grootvader. Brozius speelde later nog kleine rollen in onder meer "Medisch Centrum West" en "Goede Tijden, Slechte Tijden".

Drie jaar geleden had ik de kleurrijkste figuur uit mijn jeugd nog aan de telefoon; ik wilde Ren je Rotten met een van mijn opdrachtgevers. Martin had er wel oren naar, maar gaf toen al aan te zwak te zijn voor zo'n avondvullend programma.

Geen opmerkingen: