dinsdag, december 02, 2008

'Met trommel en gitaar het strand op...'

De laatste SOP van dit jaar vond donderdag jl. plaats in de studio van RebelMusic: een avond waar we na het openingswoord van de eigenaren Ivar Vermeulen en Martijn van Waveren (en medewerker Merlijn Verboom) wilden overstappen naar "the making of a commercial'; case SOP. Dat liep echter anders dan gepland.

Het luisteren naar de mannen van Rebel Music, het bewonderen van hun werk (o.a. muziek voor commercial Lays, Rabobank, Optimel), boeide uiteindelijk veeeeel meer. Muziek maakt of breekt een commercial, that’s for sure. Het keuzeproces voor de beste muziek gaat niet zonder slag of stoot. ‘Als het nichtje van de baas van het bedrijf zegt: ik herken het merk niet meer door de muziek, dan kan het zo maar ophouden voor ons’, aldus Rebel Music. 'Emoties, voorkeuren en hiërarchie spelen een belangrijke rol bij de uiteindelijke keuze. Op het jaarlijkse reclamefestival in Cannes hebben we een gitaar en trommel meegenomen naar het uitkater-strand en aldaar naamsbekendheid verworven door met potentiële opdrachtgevers muziek te maken.'

En goede contacten met regisseurs leiden tot commercials voor Zilveren Kruis, Rabobank en SOP. O nee, die laatste gaat nog gemaakt worden. Geïnteresseerden die de studio’s (nog eens) willen zien en die mee willen werken aan het storyboard, het maken van de muziek, tekst e.d. kunnen zich aanmelden via bestuur@s-o-p.nl . We laten je snel weten wanneer e.e.a. plaatsvindt.

Recent werk van RebelMusic: Optimel

Geen opmerkingen: