dinsdag, maart 13, 2007

Sponsoring op evenementen populair bij mannen

We vinden het fijn als we samples thuis gestuurd krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van MarktResponse onder 500 boodschappers. Zij geven aan dat dit hun favouriete manier van productpromotie is. Ergens heel begrijpelijk: we love free products, ook al kunnen we er geen reet mee. Van de andere kant zie ik in de Kalverstraat ook vaak genoeg tactische 'boodschappers' zo onopvallend mogelijk de ongeinspirerende promo-meisjes met knalgroene regenjacks en onbeduidend logo ontwijken. Natuurlijk zijn er ook - met name jonge meiden en oude ronde vrouwen - die juist doen alsof de fluroriserende "Mag ik u wat vragen?"-meisjes ineens op hun route zijn gaan staan. Nog enigszins verbaasd toch hun hand uitsteken danwel ophouden om het product streng keurend in ontvangst te nemen. En dan zijn er natuurlijk ook nog diegene die een jonger zusje terug laten gaan om nog een flacon haarshampoo te bemachtigen. Deden wij nou nooit vroeger als het om frisdrank of ijsjes ging...

Het onderzoek leert (!) ons ook dat sponsoring op evenementen niet zo goed werkt. Niet zo goed?! Ja, niet bij bovengenoemde doelgroep. Wel bij de mannen. Die zien merkbeleving op events en festivals als de meest prettige manier om in aanmerking te komen met producten en hun beleving. Thank God there's men, ik ga met een gerust hart de zomer in, de Kalverstraat mijdend en de festivals tegemoet.

Geen opmerkingen: