woensdag, maart 14, 2007

Het gapende gat tussen marketeers en jongeren

Het moet niet gekker worden! Dat er een kloof bestaat tussen de Haagse politiek en de wereldbevolking van Nederland, wisten we. Dat men dat verkrampt probeert te herstellen door het inzingen van yo-yo-yo-raps en het presenteren van roddelshows is natuurlijk niet wat je van je voorlichter wilt horen. Maar het lijkt wel een heilige formule, want ook marketeers proberen al jaren het gat te dichten tussen hun opdrachtgevers (en merken) en de jongere doelgroep. Werkt allemaal niet, aldus een onderzoek van de Erasmus Universiteit. Jongeren willen helemaal niet dat je hen aanspreekt met 'Yo' en 'Vet cool'. "Ze prikken er doorheen", luidt de conclusie. "Marketeers rond de 40 weten helemaal niet wat er onder jongeren leeft". Dat het artikel geen antwoord geeft op de vraag hoe je die club dan wel kunt benaderen, is natuurlijk helemaal niet erg. Daarvoor heb je bureaus met jonge reclame-makers die het nog wel begrijpen. Swah!

Geen opmerkingen: