maandag, maart 16, 2009

Nauwelijks Nederlandse merken in social media

Het is wat: kijkcijferkastjes-uitslagen, waar men jaarlijks 850 miljoen euries op baseert, lijken onbetrouwbaar, online reclamebestedingen stijgen (op Q4 van 2008 na) nog steeds (klikt u wel eens op een flikkerend bannertje?), maar Nederlandse merken schitteren door afwezigheid in de social media. Slechts 10% van de top 100 adverteerders is aanwezig op Hyves, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube of Flickr.

Dat blijkt uit de eerste editie van de Social Media Monitor, een concept van Media Embassy dat halfjaarlijks wordt uitgevoerd. Ook het voeren van een bedrijfsweblog wordt door veel merken niet gedaan. Merken die wel aanwezig zijn, doen dat zonder interactie en laten veel mogelijkheden onbenut.

Tenenkrommend, maar ook 1 met veel kansen voor ons als bureau: marketingbudgetten die verkwanselt worden aan monologen met je eigen merk. U kunt ons vrijblijvend bellen voor een betere invulling van uw marketingstrategie...

Lees het hele artikel.

Geen opmerkingen: