Sinds mensenheugenis lichten we elkaar op: in de liefde (zij gaat nu met hem), in een pitch (bedankt voor het goede idee en tot ziens!) of je opdrachtgever, handelspartner (of goede vriend) betalen gewoon niet het aan jou verschuldigde bedrag. De boys van Buutvrij hadden hier ooit een leuk ID voor: hang dit bedrijf of deze persoon publiekelijk aan de schandpaal. Op internet. Es kijken hoe snel men dan gaat betalen. Maar soms is het spuien van ideeën al genoeg om je geld alsnog te krijgen. Het rijtje voor die schandpaal.nl is vandaag weer gegroeid met een of ander dodo die je (heel slim, fnuikig en gniepig) belt met de vraag of je wilt adverteren in een online evenementengidsje. Wanneer bedrijven aangeven dit niet te willen, wordt gevraagd dit per fax te bevestigen. Op de fax staat echter alleen vermeld dat het bedrijf akkoord gaat met het 'niet automatisch verlengen'. Ondertussen bezegelt de handtekening wel een contract voor 3 jaar voor honderden euro's.
De uitgeverij die deze lucratieve oplichtingspraktijken heel goed beheerst, is Uitgeverij Maal uit Groningen. De uitgeverij kwam ook al eerder in het nieuws met soortgelijke vreemde praktijken in de transport en logistiek branche. Maar heeft het beleidsplan voor de komende 5 jaar gewoon doorgezet.
Politie en Justitie doen namelijk niets, dus wees gewaarschuwd en lees de kleine letters. Maar beter, koop gewoon niet via de telefoon, deur of fax.
maandag, juni 11, 2007
Oplichting werkt!
at 6:59 p.m.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten