In opdracht van BNCP onderzocht Brenda Krager (4e jaars Vrijetijdsmanagement Hogeschool INHolland) de effecten van merkbeleving. We merken namelijk nog steeds dat veel bedrijven terughoudend zijn in het vrijmaken van budget voor belevingsactiviteiten om hun merk of product onder de aandacht te krijgen en bovenal te verkopen. Brenda zocht een bedrijf wat haar kon helpen met de onderzoeksvraag en de begeleiding van dit traject en BNCP verlangde naar een dergelijk onderzoek. En zo ligt na 6 maanden een alles onthullend document op het bureau waarin de merkbelevingen van Peugeot (AutoRAI), Mediamarkt en Lucas Bols onderzocht zijn en waar bezoekers aan deze evenementen uitgebreid aan de tand zijn gevoeld. Resultaat: merkbeleving werkt, mits je voldoet aan een aantal voorwaarden. Welke dat zijn, houden we nog even voor ons. Brenda moet haar diploma nog krijgen en wij zijn zuinig op informatie waarmee we opdrachtgevers kunnen overtuigen en binnenhalen.
woensdag, juni 20, 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten