Op verzoek van theatergezelschap 't Vervolg uit Maastricht werden we begin januari van dit jaar uitgenodigd om te brainstormen over hoe je meer (met name jongere) mensen naar het theater lokt. Niet langer berusten in de poster langs het fietspad of die weinig zeggende flyer bij het AUB-bureau, maar spreek die nieuwe doelgroep aan in hun eigen taal: via het internet, via guerilla acties en natuurlijk ook, maar wel overdacht: via YouTube (de zogenaamde virals). Dat vereist wel enige kennis van de doelgroep, anders pies je naast de pot. Dat de collega's uit Amsterdam dat inmiddels hebben begrepen, blijkt uit het video-kanaal wat ze hebben opgezet. Grappige virals, blikken achter de schermen, interviews met Hans Kesting en Halina Reijn enzovoort. Dat draagt bij aan een diepere beleving van het theater; ervoor (ter promotie) maar ook zeker erna (voor de nabeleving). Vraag maar aan het NRC. Hieronder een van de virals voor het stuk Tragedie, gemaakt door Martin van Poppel.
maandag, maart 26, 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten