Honda F1-racing heeft op ludieke (en verantwoorde) wijze de wereld-aandacht op zich gevestigd door komend race-seizoen geen sponsornamen of logo's, maar een wereldkaart op hun auto's te plakken. Het blijft natuurlijk een beetje scheef (zie ook de ongemakkelijke waarheid van Al Gore en zijn 220.000 kilowatt-stroomverbruik), maar de Japanners doen er in ieder geval wel wat aan: “Climate change is probably the single biggest issue facing the global community, and F1 is not immune from it,” zei Nick Fry, chief executive Honda F1 Racing. “We believe that F1, with its huge global profile and cutting-edge technology, can play an important role in not only highlighting the issue but also playing our part in developing solutions.”
In het Natural History Museum te Londen lieten de Japanners de auto vandaag voor het eerst zien. Op de achtervleugel wordt het internetadres myearthdream.com genoemd. Het is mogelijk om via die website geld te doneren aan een milieu-organisatie. Alle namen van de donateurs komen uiteindelijk op de auto, één naam zal hierdoor niet groter zijn dan een pixel, maar op de website zal op elke naam kunnen worden ingezoomd. Alle namen tezamen vormen een afbeeding van de aarde.
woensdag, februari 28, 2007
Honda-F1 denkt ook aan Moeder Aarde
at 10:02 a.m.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten