Dinsdag jl. werd in de Rode Hoed vanuit vakgroep Evolve een e-strategy sessie georganiseerd waarin o.a. gedebatteerd werd over viral campagnes, Second Life en betaalde postings: zijn het toppers of floppers?
De meningen over virals waren het meest uitgesproken: virals zijn een flop. Dick Buschman: 'Het is niets nieuws. Er is een hype van gemaakt. Een viral is een prachtig fenomeen. Je stuurt iets door waar je waardering voor hebt. Maar als adverteerders bij me aankloppen en om een viral vragen, want het is gratis, graven ze hun eigen graf. Dan wordt de viral een commodity. Dan glijdt het af tot een truukje. De viral is in feite de beloning van een heel goed idee. Dat is de essentie. Er is een virale techniek, maar het is geen product.’ Buschman zegt dat als hij wat doorstuurt naar anderen, het bijna altijd niet-commerciële dingen zijn. ’99 procent van de virals die zo gepresenteerd worden, worden gewoon niet doorgestuurd.’ Marco Derksen wees juist op platforms als You Tube en de blogosphere waar virals van groot belang zijn. Lees verder....
donderdag, februari 15, 2007
Evolve Top of Flop 2006: virals zijn een flop
at 2:06 p.m.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten