donderdag, oktober 30, 2008

Nooit meer slaapzakkers voor de deur

1 x in mijn leven moest ik onder dwang van oudere vrienden in een slaapzak midden in de nevelnacht voor het dorpse postkantoor gaan liggen om kaarten voor U2, Dire Straits of Bassie & Adriaan te bemachtigen. Ik weet het niet meer, wat ik nog wel weet, is dat we de hele nacht hebben getwijfeld of ze in Bemmel die kaarten überhaupt wel verkochten. Achteraf ben ik die vrienden dankbaar voor deze eenmalige unieke ervaring: een Gelders dorp ziet er in de nacht/ochtend toch anders uit ('Hallo, krantenjongen!'), de rest van de dag mag je legitiem op de bank liggen pitten en in de achterzak van je pyama branden die zeer gewilde kaarten. Helaas voor mijn kinderen en hun kleinkinderen: deze tijden zijn voorbij. Voortaan kan je ook deze goederen vanuit je luie stoel bestellen, aldus grossier in kaartjes voor leuke dingen MOJO Concerts.

DELFT - Concertorganisator Mojo Concerts verkoopt de toegangskaarten voor zijn concerten vanaf 1 januari 2009 alleen nog via internet en telefonisch.

Daarmee komt een einde aan de verkoop via postkantoren en andere bekende voorverkoopadressen. Dat maakte de concertorganisatie woensdag bekend.
Met het afstoten van de winkelverkoop komt het bedrijf naar eigen zeggen de klant tegemoet, die de voorkeur geeft aan online aankopen.
De afhandeling van de toegangskaarten verloopt vanaf volgend jaar niet meer via Ticket Service Nederland maar wordt verzorgd door CTS Eventim Nederland.

Communicatie
Naast het gemak voor de klant om thuis kaarten uit te printen, heeft Mojo gekozen voor verkoop via internet en callcenters om te kunnen communiceren met bezoekers, in het geval van een afgelast concert.
Ook is het volgens Mojo een volgende stap in de strijd tegen de zwarthandel. "Via online en telefonische verkoop is het aantal kaarten dat iemand koopt beter in de hand te houden. Ook kunnen wij kopers beter traceren'', aldus een woordvoerster.

Het bedrijf vreest niet voor boze klanten. "Het zal even wennen zijn, maar uiteindelijk is dit ook voor de fans beter. We moeten iets doen tegen zwarte handel en woekerprijzen. We kunnen niet anders.'

(c) ANP


AHA! Het was toch de Money For Nothing and The Chicks for Free show van Mark Knopfler en de zijne in De Kuip.

Geen opmerkingen: