maandag, oktober 29, 2007

Wereldleider worden doe je zo

Donderdag jl. kwam SOP (afl. Oktober) weer bijeen in een unieke locatie: de 3e etage van de voormalige Openbare Bibliotheek van Amsterdam aan de Prinsengracht; op dit moment nog het (anti-kraak)huis van Marc & Maike (& kleine Bas).

Gasten dit keer waren Ronald Ligtenberg; oprichter van Stichting Skyway, een platform waar feesten voor dove, slechthorenden en horenden worden georganiseerd, mede-oprichter van Mouse Tiger waar de andere oprichter Bram Halfschepel meer over kwam vertellen en tot slot de studenten van de Academy for Leisure uit Breda die een presentatie verzorgden over een onlangs opgerichte sub-opleiding: die van 'Hoe word ik Wereldleider?' Alweer een mooi initiatief van Ronald.

Leuk om te zien dat de meer ervaren heren een inspirerend persoonlijk verhaal deelden met de aanwezigen, maar dat de monden pas echt loskwamen op het moment dat de studenten hun verhaal afstaken: een geselecteerd groepje studenten volgen een soort van Masters in Leidinggeven tijdens hun Vrijetijdsopleiding. Eerst bij jezelf beginnen aan de hand van zelfontplooiing en -groei om daarna in een groep op een zo natuurlijk mogelijke manier leiding te geven. Maar ga maar eens aan creatieve ondernemers uitleggen dat je opgeleid wordt voor 'wereldleider'. Het was dan ook mooi om te zien hoe de studenten ('Ik weet dat ik wat minder de aandacht moet opvragen en toch doet ik het weer!') zich daaruit redden. Kortom, het was weer een leerzame avond - voor iedereen.

De volgende SOP is op donderdag 29 november a.s. om 20.00 uur en gaat over het WEB 2.0 & Lifehacking; internettoepassingen die ons leven leuker, aangenamer en efficienter maken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Bas
Jij mag van mij wel wereldleider zijn voorlopig hoor! Dat lijkt me wel gezellig. Kom ik af en toe op de thee...
x kiki