Interactieve marketing is meer dan prospects laten klikken op een banner. Alles draait om dialoog met jouw klanten.
Dat zegt Igor Beuker, oprichter van LaComunidad, op MD Weekly.
Volgens Beuker hanteren nog teveel reclamemakers van grote bedrijven een push-strategie waarbij ze consumenten iets door de strot willen rammen. Maar dat werkt allang niet meer bij de mondige consument van nu. Merken moeten volgens hem dan ook gaan luisteren, faciliteren en entertainen.
Belofte versus beleving
Volgens Joris van Zoelen, oprichter van communicatiebureau Synergie, focussen merken teveel op de merkbelofte in plaats van de merkbeleving. Beuker is het hier mee eens: bijna alle marketeers voelen zich alleen verantwoordelijk voor de merkbelofte, en communiceren dus alleen via advertenties en commercials. Over service en voldoende voorraad denken ze niet eens na.
Hier komen 'evenementen' in het visier...
Bron: MD Weekly, ManagersOnline - 2008-08-27
maandag, september 01, 2008
Marketeer moet voor de beleving gaan
at 11:12 a.m.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten