vrijdag, december 14, 2007

Chantal ... Uh de VIVA kwam, zag en overwon!

Heerlijk avondje voor tijdschriften minnend Nederland was gisteravond gekomen: de jaarlijkse Mercurs (de 'Oscars' voor magazines) werden onder aanvoering van hostess Chantal Janzen in Event Centre Aalsmeer uitgereikt. En Chantal deed dat leuk. Heel leuk. En op een leuke manier. Zo leuk dat ik de optredens van Nick&Simon en André Hazes junior voor lief nam. En toen ze naast de zo leuke presentatie ook nog een heel leuk duetje met Ali B deed ("Wat zou je doen, als er nooit meer een tijdschrift zou zijn..." - Chantal bellen - red.), kon mijn avond niet meer stuk.

Goed, bon, enfin. Waar waren we? Oh ja.

Tijdschrift van het jaar werd dus VIVA. De jury roemde het winnende blad om de journalistieke restyling eerder dit jaar, "het blad heeft de status van A-merk weer terug". Viva mag de titel een jaar lang op de cover plaatsen.

De titel Lancering van het Jaar ging naar Hollands Diep. De jury lichtte toe: "Dat je dit durft, cultuur en literatuur als publieksblad".
Karlijn van Overbeek van Quest mag zichzelf een jaar lang Hoofdredacteur van het Jaar noemen. De prijs voor de beste artdirection ging naar het blad Kek.

Tijdschrift van het Jaar: Viva
Lancering van het Jaar: Hollands Diep
Hoofdredacteur van het Jaar: Karlijn van Overbeek
Artdirection van het Jaar: Kek
Tijdschriftreportage van het Jaar: Quote, 250 rijksten van de zeventiende eeuw
Tijdschriftmarketing van het Jaar: Glamour Stiletto Run
Crossmediaal concept van het Jaar: Het merk Girlz!
Tijdschriftcampagne van het Jaar (speciale jury): Iglo
Tijdschriftcover van het Jaar (speciale jury): Psychologie Magazine
Tijdschriftretailer van het Jaar (speciale jury): De Drukkerij in Middelburg

Geen opmerkingen: